YOGO blog image

Bookingsystem med SMS: Send SMS-påminnelser til kunder i 2022

Author image

yogo

14. juli 2022

    Vil du gjøre livet enklere for deg selv og dine kunder? Et bookingsystem med SMS er en supersmart løsning fordi du kan sende varsler automatisk. Du kan for eksempel velge å få kundene dine til å motta en SMS når de registrerer seg eller logger ut. Eller hva med å sende en vennlig påminnelse to timer før timen starter?

    Dette vet du allerede. Travle, moderne mennesker får ikke alltid lest alle e-postene som lander i innboksene våre. Nyhetsbrev og reklame-e-poster fyller innboksen, og mange av oss sjekker bare Hotmail eller Gmail et par ganger i uken. På den annen side leser vi ALLE tekstmeldingene som tikker inn på smarttelefonene våre. Og fordi vi har telefonene våre for hånden, lar SMS oss holde oss oppdatert på tingene vi elsker mest.

    Derfor er det også lurt å bruke et SMS-bestillingssystem når du skal bestille time til for eksempel frisøren, tannlegen, yogatimen eller lignende. Det er enkelt, raskt og sikkert. Og det er kjekt å få en SMS som minner om at du for eksempel har time om to dager. På den måten glemmer du ikke hva som er viktig.

    Hva er et SMS-bestillingssystem?

    Et online bookingsystem lar deg sende SMS-meldinger til kundene dine. SMS leses mer enn e-post, så du er alltid nærmere kundene dine. Flere og flere bookingsystemer har SMS-funksjoner slik at du kan automatisere meldinger til kundene dine.

    Hvorfor er det en smart idé å sende SMS til kundene dine?

    SMS er en rask og effektiv måte å kommunisere på, og den er lett å lese og forstå. SMS leses og besvares også raskere enn e-post. E-poster bringer deg nærmere kundene dine, og de leser raskt verdifull informasjon fra deg.

    Du sparer også mye administrativ tid, da du ikke trenger å ta telefonen og ringe alle kundene dine eller sende meldinger manuelt.

    Eksempler på situasjoner hvor SMS er supersmart

    • SMS-bekreftelse: Frisørens kunde mottar en SMS ved bestilling av time for klipping. Nye yogastudiomedlemmer får beskjed om at de har blitt med på yogaklassen. Gymkunder kan enkelt endre en spesifikk klassetrening.
    • SMS-påminnelser: Pilatestimen mottar en vennlig melding dagen før. Tannlegen sender automatisk varsel om tannlegetime to dager tidligere.
    • SMS-kampanjer: Du kan sende ut eksklusive tilbud og nyheter direkte til kundene dine, noe som påvirker bunnlinjen.

    Les også: Det beste bookingsystemet for ditt studio og gruppetrening

    Fem fordeler med et SMS-bestillingssystem

    Det er massevis av fordeler ved å sette opp SMS i bookingsystemet ditt:

    1. Sett opp automatiske regler: Det er raskt og enkelt å sette opp intelligente SMS-regler.

    2. Send ut til flere samtidig: Du kan sende meldinger til mange kunder samtidig. SMS sparer deg for mye tid og problemer.

    3. Avbestilling eller endringer: Dine kunder er alltid oppdatert med sine bestillinger fordi SMS alltid mottas.

    4. Påminnelser: For eksempel kan du sende en kort SMS-påminnelse tre timer før en gruppetreningsøkt starter. Og du trenger ikke tenke på det; systemet gjør det automatisk.

    5. God kundeopplevelse: SMS gjør kommunikasjonen med kundene dine mer tilstedeværende. Og samtidig er du en moderne bedrift, som forenkler alt fra kalenderbestillinger.

    Send SMS med YOGO

    YOGO sender automatisk SMS når en time blir avlyst, eller en plass er klar på venteliste. Og med våre mange andre brukervennlige funksjoner er det enklere enn noen gang å drive en vellykket bedrift. Vi setter vår ære i å hjelpe deg med å trives.

    Vil du at vi skal hjelpe deg med å sette opp bookingsystemet ditt?

    Kontakt oss på e-post yo@yogo.no eller ring oss på +47 91 16 89 65. Våre vennlige kolleger er klare til å svare på spørsmålene dine og hjelpe din bedrift med å forenkle kalenderbestillinger og SMS.Vi ser frem til å hjelpe deg! 🙂